Hängas ut på nätet?



Läste en artikel på Aftonbladet ang om våldtäksmän ska hängas ut på nätet eller inte?
Att den frågan ens behöver diskuteras är för mig obegripligt... Häng ut de! Vad gör det om de hängs ut på nätet? Har man begått ett sådant vidrigt brott, då är väl det minsta de kan göra att ta smällen och sluta gnälla över hur synd det är om de!? Varför skulle det plötsligt vara så: "buhuu, stackars lilla våldtäksman"?
Jag tycker att alla har rätt att veta vad det är för person man har som granne etc. Har de inte begått något sådant brott, fine, då är det heller ingen man kommer "veta för mycket om" heller.

Och en sak till:
Det här med SD? Räcker det inte nu? Fortfarande tjatas det och gnatas överallt om detta, WTF?! vi kan inte ändra deras position i riksdagen de närmsta 4 åren ändå!
Jag tror personligen att ju mer hysteri det blir att alla ska "bojkotta" SD och "frysa" ut de etc etc, desto mer kommer det demokratiska Sverige ty sig till SD.
Det kanske inte är fel att de sitter med i Riksdagen de närmsta åren och rör runt lite i tabu-grytan? Men efter de 4 åren, då kanske det är dags för de att lämna Riksdagen igen...
Menar mest att man kan egentligen inte sitta och gnälla över hur fel det är etc etc när det uppenbarligen finns en så pass stor mängd människor som röstat de vidare att de är där de är idag.
Det är väl det som är demokrati? Allmänna rösträtten? Alla kan inte tycka likdant...

Oj, oj, oj... Detta inlägg tyder på att jag inte har alltför mycket för mig just nu...
Vart är alla kunderna? Finns ju massa med leksaker som bara väntar på någon glad liten unge. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0