Tillbaks till verkligheten



Nu är man tillbaka i butiken... Mysigt, men kallt!


Min Smålandsvecka var hur bra som helst! <3

Kom hem till Mamma och Pappa på tisdagen, bara tog det lugnt och njöt av att vara hemma :)
Mörkt som bara den vart det mot kvällningen, var mer påtagligt än man tyckt tidigare.

Onsdags-morgonen spenderade man på besiktningen. Och yipppieee, bilen gick igenom! :D Och nu är den färdig och klar för Mammas ägor, papprena påskrivna och klara.

               


Därefter blev det ett besök hos Julia med underbara Vickan och Ludde... Jag märkte då att jag var inte direkt så rutinerad när det kommer till barn ;) De var hur pigga och glada som helst när jag klev innanför dörren. Därefter lämnade jag över den lilla motorcykeln/traktorn (i lego) till goaste Ludvig. (Hm; Big mistake!!).
 
Är det saker som ska byggas ihop, bör man antagligen lämna över de i slutet av besöket, inte innan man ens tagit av sig skorna!!!

Slutade med att vi iaf lyckades montera ihop denna lilla motorcykel, så man sedan kunde prata massa skit med Mamma-Julia <3 Ser redan fram emot nästa vända!

                                                                
              Checka in MC, imponerande va? ;)   Saknar denna underbara lilla familj <3


Efter det mysiga besöket hos Jullan, blev det bakad potatis på Biggans med Anneli. Så skoj att ses!!!


Torsdagen bjöd på SNÖ!!
                  
Den bjöd även på torsdags-mys med mamma och pappa. Promenad och Scones. (Och en släng feber t.o.m)
        
          



Fredagen
Bestod av handling med Mormor och Mamma <3
Senare
bar det av till Växjö och min Sofiieee! Där blev det lite potatisgratängs-lagning (antagl. den godaste någonsin). Till det blev det ett par goa glas vin. Och sent natt-prat.
Lördagen tyckte vi att vi kom upp i god tid etc, men ändå blev hela dagen hel-knas. (Fattar iiiingenting).
Upp och hoppade, och ner på stan en vända. (För att införskaffa infl. presenten. Notera!).

Lyxade till det med en tur till Mc-Donkan (Man kan ju inte mumsa fint tvååå dagar på raken... eller?). De lyckades schabbla bort min mat, så Sofie som har lite rutin på försenad mat sa skickligt till mig att INTE tacka nej till extraerbjudanden! :D
Och mycket riktigt när de väl kom med maten bad de så hemskt mycket om ursäkt och undrade om de kunde bju på något... Rutinerat Sofie, det trodde jag aldrig!

Glass i stora lass blev det... (inte för att vi var sugna, utan bara för att vi hade rätt till det ;) )

            
              

Väl tillbaka till lägenheten upptäckte jag alldeles för sent att inflyttn. presenten; Vart tog den vägen?
Jo, svaret på den frågan är ganska enkel faktiskt: Den blev aldrig införskaffad!
På med hela munderingen igen och iväg och rusa in i affären...

Sen var det dags att bege sig från denna finaste, underbaraste Sofie:n, mot skogarna mellan Älmhult-Lönsboda.
                        




Lördagskvällen:

Tillbringade jag med goa, glaá, trevliga människor ute i de djupaste av skogar :) Isabelle och Fredrik hade sin inflyttningsfest i sitt mysiga och otroligt fina hus!
Isabelle: Du får skicka över lite bilder, min kamera var inte riktigt värt att ta med för den vart ju kass!
Men ni måste se allt fint de letat fram i gömmorna där!
Hoppas ni kommer trivas prima där <3

Kvällen bjöd på himmelens god kycklinggratäng (Tack för receptet! Gjorde ett tappert försök igår ;) ), god efterrätt, massa gott dricka, dans och allsång m.m... Den bjöd helt enkelt på allt :)

                                     
                                                       
Här borde man ju insett vem som skulle somna?            Värparet ;)

                                  


Mittenbilden där ser ni den fin-fina timmerväggen!

Och ja... sista bilden... Där ser ni lite andledningen till varför man inte kom i säng förrän 04.30... Sängen var en aningens ockuperad!


Tack min Isabelle:an för en kanon trevlig kväll! Ser fram emot liknande fester när jag kommer hem näst... men då kanske man kan slå på stort, och fortsätta festen till iaf tidigast 09.00? ;)




Summa summarum:

Tack Småland, för en kanon vecka! <3







 
                                         Väl hemma möttes man av denna sötnos:
                            



Puh, inte fått med hälften av trevligheterna, men i det stora hela iaf :)

Ha en bra kväll, snart ska jag bege mig hemåt... (för gymet?).

             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0