Den där man är hemma

Det är nu man ska säga att man är hemma va?


H
ann säga bye-bye till kära kollegor igår, vemodigt, men ändå dags efter 5 år att ta ett steg i en annan riktning. Men hoppas att de tar och våldgästar mig här uppe ngn gång :)

Har även kört lite Alfapet med Lisa och Sofie <3 aka Alfapet-tanterna. Men måste hålla med om att Alfapet är jäkligt skoj, mkt roligare än vad man kunnat förvänta sig efter en sisådär 15-års paus från Alfapet :-p

Har även kolla Isabelle och Fredriks fina lilla hus, mitt ute i skogen i ingenstans :) Men sååå fint det kommer bli! Ser fram emot att komma dit och kolla allt som hänt näst! <3


Men, till nutid/kortare dåtid;
Igår gick flyttlasset till Stockholm. Nu är man alltså på plats. Känns fortfarande lite som att man är på besök, lite semester...
Har världens bästa mams och paps, de har vart så goa och tålmodiga som haft världens röra hemma nu i 1 månads tid och sen hjälpt till att packa in och packa ur bilen, hjälpt till med Doris, hjälpt till att packetera lådorna, fixat med maten, köra tur-retur skarmansmåla-sthlm etc... Alldeles underbara, helt enkelt <3

N
är vi kom fram igår kväll väntade superbt god mat, som alltid, hos Ulla. Var väldigt uppskattat efter självsvält ett par timmar :)

Idag var Mamma, Pappa, Doris och jag och gick en runda och kollade läget här i trakterna :)
Och nu åkte de precis hem. Så märkligt tyst det blev...
Men
vid 14-tiden kommer väl Marcus hem, då blir det till att gå och köpa nytt koppel... För givetvis lyckades jag glömma det i Skarmansmåla. Tog av Doris kopplet i bilen, vänder mig om och lägger det ute på gruset, stänger dörren och sen bär det av.
Logiken i det? Hm. Finns troligtvis ingen.

Nu tänkte jag ta och packa upp lite, stryka lite och mellan varven gosa med den sötaste Doris:en där är :)



Och medan jag gör det tänkte jag lyssna på denna människa som är född och blessed med denna röst:





John Mayer, I heart your voice!



Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0