The one with the cat


Jag har en liten fråga, som egentligen är till grannen i byggnaden; varför låter man sin katt springa lös i trapphuset?!
Igår kväll när Doris och jag skulle ut, gissa vem vi möter? Jo, denna lilla fräsande och morrande katt! Oj, oj, oj vad den lilla rackarn hatar hundar (alt människor?).
Slutade med att den såg ut som att den kunde hoppa på oss närsom, så den fick en sop-påse slängd mot sig...
Gick därifrån i godan ro och trodde att nu skulle man inte se den lille igen... Men guess what?! Det var den katten som blev första morgonmötet idag...
Stackarn säger jag bara... Ska den springa omkring där i trapphuset, och varken komma in i hemmet eller ut utomhus, på hela dagen?! Hm. Not to fond of that.

Igår
var Doris och jag ute och gick en runda, halleda, säger jag bara! En sådan liten söt grabb (knappa året) stapplade fram till Doris och gav henne världens kram. De var såååå söta! Han och Doris var jämnhöga när hon satt ner :D

Marcus
fixade sin KS igår, så det firades! (fira=slappa i soffan till Idol)


Och idag har jag skrivit klart mitt CV och skickat in det till alla dess ställen. Och på måndag blir det till att leta upp närmsta bibliotek så man kan skriva ut det, häfta ihop det och leta upp potentiella arbetsgivare :)

Förstår inte riktigt
de som tycker att det är "skönt" att gå hemma (om man inte har barn då vill säga), för jag måste säga att måste jag gå hemma längre än 1 månad kommer jag få panik. Lite socialt leverne är ju inte helt tok alltså!!


Nu ska Doris och jag gosa lite innan det blir en liten promenad i det fina vädret!

                 


Ha det fint i det härliga höstvädret! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0